Thursday, May 22, 2008

POLITIK BALAS DENDAM UMNO

Assalamualaikum w.b.t.....
semalam saya menonton siaran langsung sidang parlimen melalui tvpas. waktu itu yang berucap(menjawab soalan) ialah Menteri Pembangunan Usahawan dan Koperasi Dato' Noh Omar. sewaktu ditanya oleh MP Batu Gajah tentang peralihan peruntukan oleh kerajaan pusat malalui SEDC kepada MARA. Beliau menjawab bahawa Kerajaan Barisan Nasional tidak mahu bersubahat dengan Kerajaan Pakatan Rakyat melaksanakan janji-janji manifesto Pakatan Rakyat yang tidak mampu dilaksanakan. persoalannya ialah kalaupun kerajaan Barisan nasional tidak mahu "bersubahat" dengan kerajaan pakatan rakyat berilah peluang dan ruang untuk pakatan rakyat melaksanakan janji-janji pilihanraya mereka.
Sememangnya banyak lagi tindakan-tindakan politik balas dendam yang dilakukan oleh Barisan Nasional terhadap rakyat.antara yang paling nyata dan mendukacitakan ialah wang royalti yang ditarik balik oleh kerajaan BN daripada kerajaan terengganu yang pada waktu itu di tadbir oleh PAS. akibatnya sampai sekarang apabila kerajaan beralih tangan kerajaan terengganu terlopong menggigit jari melihat wang ihsan dipegang pihak lain.tiada lagi wang royalti. inilah bahana politik balas dendam Umno. dalam sidang parlimen 5 mei lalu satu lagi tindakan politik balas dendam umno yang cuba dibuat oleh umno. seorang MP Umno mencadangkan agar projek menyalurkan air dari Pahang ke Selangor dibatalkan kerana Kerajaan Selangor sekarang sudah tidak berminat tentang projek itu. satu lagi tindakan politik balas dendam umno ialah kenyataan Ketua Pembangkang Dun Pulau Pinang meminta agar kerajaan membatalkan semua projek yang dirancang di Pulau Pinang kerana rakyat tidak mahu kepada pembangunan itu.
Inilah antara bukti-bukti politik balas dendam yang terzahir dari sikap umno. sudah nyata bahawa Umno tidak pernah berjuang untuk rakyat tetapi berjuang untuk kepentingan peribadi..
jadi sebagai warga yang sayangkan negara dan berjuang untuk rakyat. janganlah lagi kita tertipu dengan UMNO.

No comments: